Fredag!

Idag har jag inte fått någonting vettigt gjort.. Helt slut efter gårdagen.
Skulle lägga Elina igår kväll runt 19.15, tyvärr fick hon för sig att hon absolut inte skulle sova, och absolut inte ligga i sin säng heller!
Gud vad arg jag var, jag som sett fram emot en lugn och skön kväll med mina nya tidningar som jag inhandlat:-(
Jag tror jag provade allt som jag kunde komma på, jag tog upp henne och bytte blöja, gav henne välling igen, kramade henne 150 ggr som hon tjatade om. Till slut orkade jag inte mer, så hon fick komma upp och sitta i mitt knä framför tv:n.
Då somnade hon....tills jag skulle lägga ner henne i sängen igen! Då vaknade hon, och började skrika och gråta i full styrka igen:-(  Danne är ju i fjällen med, så han kunde ju inte heller byta av mig...
Tänkte att jag väl får köra 5 minuters metoden då, och gå in och lägga om henne igen efter ett par minuter, då hör jag världens duns!
Springer in, och hon har ramlat ner från sängen! Tidigare i veckan så kom hon på att hon kunde komma ur sängen genom att lägga över ett ben över kanten och på så sätt hiva sig över.
Bara att det gjorde hon inte nu, utan hade troligen hängt sig över kanten med huvudet före!
Det blev ett stort blåmärke mitt på pannan, stackars stumpan...
Nu får hon inte sova något mer i spjälsängen, utan jag lyfte ur madrassen och la den på golvet, hon får sova där tills vi köpt en juniorsäng.
Självklart var det ju inte heller det lättaste att få henne att sova där, dels så är hon ju inte van vid att sova på en madrass på golvet, och dessutom kunde hon ju nu springa upp hur som helst nu.
Vid det här laget var jag lagom glad när klockan börjat närma sig 23.00.
Tänkte att nu skulle jag fasen inte ge mig och lägga henne i vår säng när jag kämpat så länge. Så jag satte mig bredvid henne på madrassen, och gjorde klart för henne att hon gott kunde sitta där, för det tänkte jag med!
Sagt och gjort, efter en sådär 5 minuter sittandes på madrassen började hon gnugga sig i ögonen, och somnade närstan sittandes.... La henne ner, och sen sov hon faktiskt.
Kan ju tyckas att jag låter dum nu, men det måste ju faktiskt vara någon fason på rutinerna med...
Det är faktiskt inte okej att vara uppe och springa klockan 23.00 när man är 1,5 år, då ska man ju sova gott i sin säng.
Hoppas ialla fall att det går lite lättare att lägga henne ikväll, förhoppningsvis så minns hon gårdagen, och inser att det inte är värt att hålla på och bråka så där länge, utan att det är bättre att lägga sig ner och sova:-)



Nu ska jag gå in och duscha, och sen plocka iordning lite här hemma, snart ska jag ju iväg och hämta barnen på dagis.
Ikväll ska Lucas och jag ha fredagsmys och se på Let´s Dancefinalen:-)

Hoppas ni med får en mysig fredagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0