Första advent!

Idag har barnens mormor och morfar och farmor varit här på adventsfika.
Julstämningen har faktiskt börjat sprida sig lite i kroppen efter en gårdag med julpyntande, och idag har vi fortsatt med lussekattsbakandet och så lite adventsfika på det.





Lucas tände första ljuset och hälsade julen välkommen..


När vi satt och fikade så kom barnen in i köket och hade ett litet luciafirande. Jag trodde bara att dom skulle sjunga "tipp tapp", men när dom hade gjort det så kom dom in igen och körde extranummer, så det blev till en hel julshow:-) Hahaa, dom var så himla söta! Lucas pratade högt och tydligt och berättade vad vi skulle få höra för något, sedan sjöng dom jättefint, och Elina stampade takten:-)





Nu på kvällen har vi haft lite vänner här hemma som vi käkat och umgåtts med en stund:-), och nu ska vi bara lägga oss och mysa lite i soffan innan det är dax att sova!
Jag känner mig så glad, för idag har varit en sådan bra dag.



Hoppas ni också har haft en mysig första advent!


Kommentarer
Postat av: Millan

Åhh va mysigt!!!

Jag hade gärna velat vara med på adventsfika och julkonsert...

Många kramar till er alla fyra :X

2009-11-30 @ 06:31:42
URL: http://millansandberg.blogspot.com
Postat av: Annafia

Gud vad mysigt det ser ut =)

2009-11-30 @ 08:59:02
URL: http://annafias.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad mysigt det låter! Vilka söta små nissar ni har:) Ser att du också har "änglahår" i ljusstaken - jättefint! Kram

2009-11-30 @ 16:33:24
URL: http://rosoraroroda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0