Prinsar och prinsessor

Under en längre tid så har jag följt en blogg om en liten kille på 2 år vid namn Elton.
I februari 2009 fick hans föräldrar reda på att han hade fått den hemska cancersjukdomen neorublastrom, stadie 4.
Under den här tiden så har man fått följa Elton, och hans familj i kampen om att besegra sjukdomen.
Man har fått följa dom i båda glada och jobbiga stunder. Ena dagen så har Elton fått vara hemma och leka med sin bror, och skratta, för att nästa dag ligga i koma- okontaktbar.

Lördagen den 24 oktober så tittade jag som vanligt in på Jennis (Eltons mamma) blogg, för att se om det hänt något nytt framsteg. Men istället, så läste jag att Elton hade somnat in på morgonen.
Det gjorde såå ont att läsa. På något konstigt sett så är det nästan som att man att man har lärt känna Elton och familjen lite, med tanke på att man fått följa dom under deras resa.
Jag har hållit mina tummar så hårt, och hoppats att den lilla killen skulle få skratta och busa med sin storebror igen.

I går begravdes Elton. 2 år, och 3 månader gammal.




Jenni har startat en insamling i Eltons minne, på barncanderfondens hemsida, som heter "Prinsar och prinsessor".
Så snälla ni, gå in och skänk ett bidrag.
Tillsammans kan vi minska risken för att flera föräldrar behöver planera sitt barns begravning.

Sov så gott lilla Elton.


http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Egen-insamling/Insamlingar/Prinsar-och-prinsessor/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0