Svininfluensan

Vi har velat mycket fram och tillbaka om det här om att vaccinera sig mot svininfluensan.
Hade nog inte tänkt att vaccinera mig faktiskt, speciellt med tanke på min sprutskräck, och de biverkningar som de flesta verkar få.
Smärta i armen, influensaliknande och feber är ju inget man ser fram emot.
Men igår så läste jag på NT.se att fallen av svininfluensa faktiskt ökat i länet de senaste veckorna, och dessutom så förväntas toppen komma omkring slutet på december, och hur illa det blir vet man ju inte.
Så nu får det nog bli en spruta trots allt.

För säkerhets skull så ringde jag även till BVC för att höra hur man ska göra med barnen.
Deras rekommendationer var att barn över 3 år bör vaccineras.
Barn under 3 år bör bara vaccineras om de tillhör någon av riskgrupperna, eftersom att dom ännu inte riktigt vet hur väl ett litet barn kan ta hand om det.
Alltså kommer vi nog att vaccinera både oss, och Lucas.
Sen gynnar det ju Elina med om vi vaccinerar oss, för det minskar ju risken att någon av oss smittar henne.




Hur tänker ni göra? Kommer ni vaccinera er och era barn? Varför, eller varför inte?


Kommentarer
Postat av: Anna

Absolut inte.. skulle jag ha massa knottar så skulle de inte få.... men det e jag det:) Puss påre gumman

2009-11-04 @ 15:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0